Välkommen!

Bloggen återspeglar livet bakom kulisserna på Lykkeliam, som egenföretagare till en webbutik och vardagslivet med familjen. Lykkeliam ägs och drivs av två kvinnor mitt i livet. Nu tar vi chansen att uppfylla en dröm, följa en passion och ger oss ut på en spännande resa. Passionen till barnkläder är nyckeln till denna resa. Följ gärna med och dela vår resa mitt i livet.


9 mars 2009

Vinn kläder från Phister& Philina och Cupcake




Nu är det dags att tävla om kläder. Tävlingen är uppdelad i två tävlingar. Man kan alltså vinna två priser. Ett från Phister & Philina och ett från Cupcake.
Tävlingsreglerna är som följer.

För att tävla om kläder från Cupcake gäller följande: Presentera på det roligaste, fyndigaste, sötaste vis tävlingen på din egen blogg och länka till tävlingen här på vår blogg. Temat på presentationen är MUFFINS. Låt fantasin flöda. Glöm inte att i kommentarer länka till din blogg så vi hittar ditt tävlingsbidrag.




För att tävla om kläder från Phister & Philina gäller följande: Skriv i kommentarer bästa receptet på en lyckad picnic, kanske en annorlunda picnic. Åter, bara fantastin som sätter gränsen. Bästa receptet vinner kläder från detta märke.


Tävlingen avslutas den 20 mars 2009
. Eftersom vi vill att priset ska passa alla tävlande så är det bra att i kommentarer meddela vilken storlek på plaggen ni önskar samt om det är till en pojke eller flicka. Kläder finns från storlek 56 till 10 år.

Vinnaren presenteras här på bloggen!

Kika gärna in på PureKids för att kika i katalogen av vilka kläder som finna. Bli inspirerad.

Nu önskar vi er lycka till och ser fram emot alla härliga bidrag!

OBS!
Skriv endast kommentarer i inlägget om tävlingen!
Om ni inte har ett google ID eller de andra alternativen postar ni kommentaren som anonym. Ni som tävlar med en blogg väljer OpenID.
Skulle problem uppstå är ni välkomna att skicka email till: lykkeliam@gmail.com

22 kommentarer:

  1. Hej! Såg att ni ska/har startat eget och jag är själv på den vägen och undrar om du skulle vilja ge lite tips om hur ni gick till väga?
    Jag kommer inte starta inom samma branch som ni men att starta ett har väl bara en väg hehe..

    Tack
    Hare bra!

    // FM

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Nu har jag äntligen hittat hit!Jättemysigt!
    Glädjer mig till att följa er!Och att titta på kläderna så klart....
    Kram Jenny (Mammagruppen)

    SvaraRadera
  3. För att ha den bästa picnicen så krävs det solsken. Man åker sedan iväg med sin familj till hovshallar. Man går en runda först och kollar på utsikten och bara har det trevligt. Sedan när man kommer till den bästa platsen med den häftigaste utsikten lägger man ut filten. Man plockar upp en massa mat, baugetter, varm choklad, lite frukt, någon liten kaka och om det är varmt lite kall cider. Sen sitter man hela familjen och myser och pratar och skrattar och har det bara helt underbart.

    Från Bodil (mjukisb på familjeliv)

    SvaraRadera
  4. Glömde säga att om jag vinner vill jag ha till en pojke storlek 68 eller tjej storlek 128.

    kram Bodil (mjukisb)

    SvaraRadera
  5. En lyckad picninc äger givetvis rum en solig & varm dag. På en äng eller i ett skogsbryn. Man behöver inte fara så långt hemifrån. Saxtorpsskogen mellan Häljarp & Saxtorp passar utmärkt! I korgen har man med sig baguetter med salami & brieost och till barnen har man med sig sandwiches med ost & skinka. Vattenmelon, jordgubbar, kaffe, saft & våtservetter är också viktiga & goda saker att bringa. 2-3 filtar (så man får plats!) och en fotboll så slipper barnen bli uttråkade. Gillar inte barnen att sparka boll så är en fjärilshåv en bra sak att ta med.
    Och en sak till: Bra är om man har picninc i juni eller tidigt i juli så man slipper alla getingar! ;-)
    Hoppas på en varm och skön sommar med min bebis klädd i Phister & Philina :-) Beräknad nedkomst för mitt andra barn är runt sista juli :-)

    SvaraRadera
  6. VÄRDEFULLA KLÄDER TILL ALLA VÄRDEFULLA BARN.

    SvaraRadera
  7. Hej! Kul med ny shop. Jag vill gärna vara med och tävla om fina Cupcake kläder. Om jag vinner vill jag gärna ha kläder i st 104 till min flicka. Jag har länkat till er tävling på min blogg.
    http://sockergryn-karameller.blogspot.com/

    SvaraRadera
  8. Vi har redan tjuvstartat med vårens första picnic! Eller i alla fall min dotter och hennes bästa kompis! De kom hem från skolan en dag och ville så gääääärna ha picnic! Istället för "tråkigt" mellanmål i köket blev det små yoghurtar, goda mackor med skinka och ost och en flaska saft och varsin kaka till "efterrätt"! Och bäst av allt; de satt ute i skogen bakom huset på en filt! Visst var det lite kallt i vinden, men de njöt och tyckte det var underbart mysigt! Det behöver inte vara krångligare än så! Det är så lite som krävs för att göra de små liven glada!

    SvaraRadera
  9. Oj, glömde visst att säga att om jag vinner så önskar jag kläder i strl 9 år till min goa dotter!

    SvaraRadera
  10. En lyckad picknick för mig är en picknick där alla har kul. Samla kottar, kasta sten i vattnet, hitta så många olika växter som möjligt, leta nyckelpigor, spela boll (en boll är ALLTID bra att ha med)... Hitta på saker att göra på picknicken! Och så lite gott att äta på det. Köttfärsbiffar med ketchup, bröd och grönsaker är poppis. Eller smarrig tonfiskröra och grönsaker i pitabröd. Mums! Nu längtar jag verkligen till våren! :)

    Jag önskar kläder år vår dotter i stl 3 år, eller till vår son i stl 6 år.
    /Helena
    hennapenna@hotmail.com

    SvaraRadera
  11. It´s all in your imagination...Vi packar en korg och går på promenad i skogen (i tv-rummet). Vi kommer fram till en bro (soff-bordet) över ett vatten fullt med krokodiler!!Vi går försiktigt över bron och äventyret fortsätter, det kan lura många faror bakom träd(dörrar)och stenar(möbler).Plötsligt står vi vid ett berg(trappan till övervåningen). Vi får klättra länge för att komma upp. När vi äntligen nått toppen(översta trappsteget) så är vi sååå törstiga och hungriga! Vi plockar upp festis, bullar och frukt och njuter av utsikten... En perfekt picnic utgår fån barnet såklart! E min goa unge glad så e mamma glad!
    (strl 5år)

    SvaraRadera
  12. En perfekt picknick som slår allt! =)
    Ingridienser till en bra Picknick är ju ett underbart väder och ett glatt humör!

    Man gör iordning en korg med de godsaker man vill ha att äta och går eller åker iväg till en stor sommaräng på landet..

    Mamma och pappa leker i massor med barnen på ängen och plockar vilda björnbär och blåbär som finns runt om. Smakar underbart gott!

    Sen äter vi våra mackor eller kanske pannkakor och har det mysigt och dricker saft i massor.

    Barnen leker i sina nya kläder som Vi givetvis har köpt på lykkeliam! =) Den bästa kvaliten som är det bästa för mina barn!

    Efter maten leker vi igen och när vi känner oss härligt trötta så beger vi oss hem igen och myser och vilar i vår säng och pratar om dagen som gått.

    Detta tycker jag är en toppen picknick. Och det bästa av allt är att denna plats finns en bit från den gård jag är uppvuxen på! =)

    kram på Er!
    Johanna

    SvaraRadera
  13. här är mitt bidrag till ena tävlingen.

    http://www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b107143.html

    Kram bodil (mjukisb på familjeliv)

    SvaraRadera
  14. Vi har haft picnic flera gånger i vinter.
    I väntan på den soliga våren har vi dukat upp goda smörgåsar och varm hemgjord choklad på en mysig filt i vardagsrummet. Vi har tänt ljus i en ljuslykta och ställt i mitten.
    Sååå uppskattat av barnen.

    Recept på god choklad:
    1 liter röd mjölk
    smält i 200 gram mörk choklad (typ lindts)
    Låt en kanelstång puttra i chokladen några minuter. Droppa i några droppar vaniljessens.
    Mmmmmmmm! Ljuvligt.

    SvaraRadera
  15. Visst ja!
    Minstingen passar snart i storlek 74/80. En trollsöt liten tjej.
    Hälsningar
    Chokladrecepttipsaren :-)

    SvaraRadera
  16. Den perfekta picnicken är ute i snön, uppe i norrbotten, en solig vårdag. Hela familjen är samlad kring elden som sprakar och doften av Souvas (rökt renkött) kittlar i näsan... hemmabakat kebabbröd, sallad och dressing. Det smälter i munnen. Varm choklad eller nykokt kaffe med kanelbulle till efterrätt - mer behövs inte.

    /Kattis
    kattis.ekstrand@hotmail.com

    Ps: Om jag vinner önskar storlek 74 till min lilla tjej.

    SvaraRadera
  17. Nu har jag även länkat till er på min blogg och hoppas vinna finfina kläder från Cupcake!
    /Kattis
    www.kattise.blogg.se

    kattis.ekstrand@hotmail.com

    SvaraRadera
  18. Om det dåligt väder är,
    det till vardagsrummet bär.

    Där sitter vi och har det bra,
    då mår vi alla riktigt bra.

    Allting finnes nära till,
    vi gör precis så som vi vill.

    Enkelt, smidigt och lätt,
    denna picnic är komplett.

    Önskar kläder till flickor i storlek 110(4-5) eller 122(6-7)

    Hälsn. Carina
    vesslan@tele2.se

    SvaraRadera
  19. En lyckad picnic för mig skulle vara att sitta i ett öppet tält en härlig höst dag. Ha en fin utsikt, kanske vid havet. Bra sällskap ska man ha, såklart min man och våra två underbara barn. Vi tar med oss god plock mat och varm oboy ;o) Lite lätta leksaker till barnen och sen bara umgås och mysa. Kanske se solnedgången.
    Hälsningar Jennie
    jenniehagerman@hotmail.com

    SvaraRadera
  20. Den perfekta picknicken
    4-6 personer

    Ingredienser:
    1 rutig duk
    1 picknickkorg
    sommarkläder, t ex blommig klänning, shorts eller sandaler
    mat, t ex mackor eller sallad
    kall dricka, gärna med kolsyra
    mjukt gräs
    1 sol
    2-3 lekar
    skratt
    1 stor ek
    skugga
    ca 15 myror (eller andra insekter efter smak) (kan utelämnas)

    Garnering:
    sommarhattar
    hallon, smultron eller andra färska bär

    Gör såhär:
    Blanda mat, rutig duk, picknickkorg och sommarkläder och rör om (rör inte för mycket, det får gärna vara klumpar!). Tillsätt drickan, men utan att öppna flaskorna. Lägg ut alltihop på mjukt gräs och blanda med sol, lek och skratt. Tillsätt skuggan av 1 stor ek och krydda med myror om så önskas. Garnera med sommarhattar och nyplockade bär på strå.
    Serveras med massor av molnfri himmel och vacker utsikt.

    :)

    Jag önskar flickkläder stl 62-68.

    mvh,

    CecilieB
    blaacecil2@hotmail.com

    SvaraRadera
  21. Det viktigaste för en bra picknick är att klä barnen (och sig själv) i passande kläder. Inget förstör en picknick så mycket som kalla, blöta och lessna barn.

    Regnar det så kan man göra mina favoritregndagspicknicks till en grotta eller kanske en gammal utomhusscen med tak. Mamma och pappa har förstås med filtar och varm choklad att vira in barnen i efter de har varit ute i regnet och plaskat i pölarna.

    Efter buset och fikat så tar vi oss hem och tar på oss varma, torra kläder.

    De kvällarna sover barnen extra bra!

    Jag har två pojkar, storlek 98 och 104 samt en av okänt kön i magen.

    SvaraRadera
  22. är det sol så kan man bada sola och åka på semester

    SvaraRadera