Välkommen!

Bloggen återspeglar livet bakom kulisserna på Lykkeliam, som egenföretagare till en webbutik och vardagslivet med familjen. Lykkeliam ägs och drivs av två kvinnor mitt i livet. Nu tar vi chansen att uppfylla en dröm, följa en passion och ger oss ut på en spännande resa. Passionen till barnkläder är nyckeln till denna resa. Följ gärna med och dela vår resa mitt i livet.


5 mars 2009

Nu är vi redo för hösten

Igår, onsdag den 4:e mars hade vi ett inbokat möte med en av våra leverantörer i Danmark som förser oss med två av våra klädmärken.
Ibland är det svårt att pussla ihop livet för att få allting att fungera men vi är lyckosamma Jessica och jag som har män som stöttar oss till 120% i det här samt familj som ställer upp. Jessicas söta lilla Molly har vart krasslig så hon kunde ju inte gå på dagis men bästa farmor kom till undsättning. Min lilla buse Sixten har ju inte nått dagisålder än men min mor ställer alltid upp liksom igår.

Morgonen blev aningen stressig men vi hann med båten över sundet. Jag som lätt bli åksjuk försökte undvika se vågorna men jag kände hur båten gungade men jag klarade mig. Jag var alltför fokuserad på stundande mötet.
GPS är super att ha när man hittar dåligt. När GPS-tanten sa: "ni har nu nått fram till er destination" var jag mycket tveksam på att vi hamnat rätt. Vi befann oss på en smal landsväg på den danska landsbygden bland små gårdar och hus. Ett telefonsamtal bekräftade att vi var rätt men att vi fick köra tillbaka en sväng och in på en gård med vita stenhus. Klart att just dessa ska ligga så idylliskt. Helt fantastiskt.
Både Jessicas och min haka föll ner i golvet när vi se faciliteterna, helt ljuvligt, med lite shabby chic inspirerat med moderna inslag och kristallkronor i taket.
Vi gick en trappa upp för vårt möte och längs väggarna hängde höstkollektionen samt vår/sommarkollektionen 2010. Aaaaaw och Wow.
Det var otroligt svårt att begränsa sig i valet av kläder men vi vill ju samtidigt bjuda våra kunder på ett fantastiskt sortiment.

För er nyfikna kommer en presentation av två märken idag. En ledtråd: danska barnkläder.

Ha en mycket strålande dag kära vänner!

3 kommentarer:

  1. Hej Nellie,
    får ju ge mig tillkänna härinne..
    ser fram emot att handla lite roliga barnkläder som inte alla andra har..
    Hoppas att det kommer att gå bra för er!!

    Mvh
    Teresa ( Vendelas mamma)

    SvaraRadera
  2. Ska bli kul att se vilka märken ni kommer ha :) Själv har jag lagt upp dagens märke. Detta har figurerat tidigare i bloggen. Dagens är inte danskt och kanske inte heller så ovanligt, men ack som jag älskar detta märke :)

    SvaraRadera
  3. Kom ihåg att tänka i termer som K L Ä N N I N G A R ;-D

    Önskar Dig en härlig fredag!

    Varma kramar!!

    SvaraRadera